CSR-rapportering og -kommunikation
Sådan kan vi samarbejde
Vi har en velafprøvet og effektiv metode, som frembringer den CSR-kommunikation, som passer bedst til virksomheden. Vi har rådgivet flere virksomheder, som efterfølgende har vundet FSR danske revisorers årlige CSR Rapport Pris.
Metoden tager udgangspunkt i resultaterne fra virksomhedens "CSR væsentlighedsanalyse", "CSR interessentanalyse" og "CSR risikoanalyse" (se selvstændigt afsnit om dette), hvilket sikrer, at CSR-kommunikationen fra starten bliver rettet direkte mod de vigtigste CSR-forhold. Standarder og lovgivning som GRI, EU Corporate Sustainability Reporting Directive, EU Sustainable Finance Taxonomy, SASB og UN Guiding Principles Reporting Framework kan være grundlaget for rapporteringen.
Opgaven gennemføres i tæt samarbejde med virksomheden og forløber typisk henover et par måneder.
Resultaterne vil bestå af
- Den årlige CSR-rapport - i nogle tilfælde vil det være virksomhedens første CSR-rapport
- Hvis virksomheden har besluttet at tilslutte sig FN's Global Compact, vil det være CoP-rapporten vi samarbejder om at opstille
- Den årlige redegørelse for samfundsansvar - hvis virksomheden er pligtig til dette efter Årsregnskabsloven
- Målrettet ESG-rapportering
- Rapportering om klimaforandringers finansielle indvirkning på virksomheden (fx rapportering i ht. TCFD-anbefalingerne)
- Design og indhold til CSR-site på virksomhedens hjemmeside
- CSR-indhold til produktbrochurer mv.
- CSR-indhold til markedsføringsmaterialer